Školní poradenské pracoviště
Školní poradenské pracoviště (ŠPP) poskytuje bezplatné poradenské a konzultační služby žákům, jejich rodičům a pedagogům. Snaží se jim pomáhat při zvládání a řešení výchovných, vztahových a výukových potíží.
Zajišťuje poskytování a koordinaci preventivních, pedagogických a poradenských služeb přímo ve škole. ŠPP úzce spolupracuje s vedením školy, s pedagogy a dalšími školskými poradenskými zařízeními (PPP, SPC).
Práce s informacemi a daty o žácích se řídí také vyhláškou 72/2005 Sb., o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních, ve znění pozdějších předpisů, především vyhláškou 197/2016.
Školní poradenské pracoviště bylo ustanoveno dne 31. 8. 2017.
Organizační struktura
Výchovný poradce
Mgr. Martina Hrůzová, hruzova@zsmikulovice.cz
Konzultační hodiny: pondělí 13:00 -14.00 hodin nebo kdykoliv po předchozí domluvě.
Školní metodik prevence , vedoucí poradenského pracoviště
Mgr. Vladimíra Poláková, polakova@zsmikulovice.cz
Konzultační hodiny: čtvrtek 13:00 -14.00 hodin nebo kdykoliv po předchozí domluvě.
Program pedagogických služeb (školního poradenského pracoviště) naplňuje především tyto cíle:
- poskytování podpůrných opatření pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami,
- sledování a vyhodnocování účinnosti zvolených podpůrných opatření,
- prevence školní neúspěšnosti,
- kariérové poradenství spojující vzdělávací, informační a poradenskou podporu k vhodné volbě povolání,
- podpora vzdělávání a sociálního začleňování žáků z odlišného kulturního prostředí a s odlišnými životními podmínkami,
- podpora vzdělávání žáků nadaných a mimořádně nadaných,
- průběžná a dlouhodobá péče o žáky s výchovnými či vzdělávacími obtížemi a vytváření příznivého sociálního klimatu pro přijímání kulturních a jiných odlišností ve škole a školském zařízení,
- včasná intervence při aktuálních problémech u jednotlivých žáků a třídních kolektivů, předcházení všem formám rizikového chování včetně různých forem šikany a diskriminace,
- průběžné vyhodnocování účinnosti preventivních programů uskutečňovaných školou, metodická podpora učitelům při použití psychologických a speciálně pedagogických postupů ve vzdělávací činnosti školy,
- spolupráce a komunikace mezi školou a zákonnými zástupci, spolupráce školy při poskytování poradenských služeb se školskými poradenskými zařízeními,
- integrovat poradenské služby poskytované školou se službami školských poradenských zařízení (dále OSPOD, Policií ČR, státními institucemi).
PROGRAM PORADENSKÝCH SLUŽEB 20.21.doc
Zajímavé stránky