Každé dítě má nějaké nadání . Výchovně-vyučovacím působením je lze probudit a nasměrovat požadovaným směrem. Nemluvíme jen o vysoce nadaných dětech, ale také o všech dětech, jež mají jakýkoliv stupeň a typ nadání, který by měla škola vysledovat a dále rozvíjet.
Rozlišujeme 6 základních typů nadání:
Inteligenční
matematický, lingvistický, přírodovědný
Tvořivý
umělecký, technický
Umělecký
výtvarný, hudební, dramatický
Praktický
technologický, praktický
Motorický
taneční, sportovní, pohybový
Sociální
osobnostní, interpersonální, vedení
Škola bude usilovat o vyhledání této dispozice a její další nasměrování. Je důležité, aby se odpovídající péče dostala všem dětem bez rozdílu. ZŠ při své pedagogické činnosti spolupracuje s řadou organizací a institucí, které jsou velkým zdrojem cenných informací a zkušeností.